Tudósok az anyagon túli világról 2. rész
Prológus
A materializmus csak az utóbbi két évszázadban árasztotta el az
emberek gondolkodását, elősegítve az emberiség morális
hanyatlását, az elidegenedést, a lelki bajokat. Valamikor az
emberek elfogadták a vallásuk tanítását. A modern ember
neurózisa abból származik, hogy a személyiség egyik felét
elnyomva, igyekszik túlzottan racionális, érzelemmentes,
pragmatikus lenni. Az emberiség fontos kérdése ősidők óta, hogy
honnan jöttünk, hová megyünk, miért létezünk, mi az oka és mi
a célja az életünknek és mi lesz a sorsunk, ha a földi életünk
véget ér. Minden civilizációnak volt vallása, hite, identitás
tudata, amely választ keresett, és választ is kínált ezekre a
kérdésekre.. A válasz általában az volt, hogy a mi világunkon
túl létezik egy transzcendens, spirituális világ, és hogy
létezésünknek célja van. Ez a gondolat természetesnek,
elfogadottnak számított egészen a felvilágosodás koráig Ebben
az időben az ember úgy hitte, hogy a tudománya birtokában
minden kérdésre hiteles választ találhat és ehhez nincsen
szükség semmiféle túlvilági hitre. Igen ám, csakhogy a
túlvilági hit nélkül az ember gondolkodása egyre inkább
anyagiassá vált, olyannyira, hogy ma már szinte minden értéket
pénzben igyekszünk kifejezni. Ezzel függ össze a modern ember
elidegenedése, magányossága „tudományosan megalapozott”
hitetlensége. Hangsúlyozzuk, hogy a modern természettudományos
gondolkodás nem azonos a materializmussal és az ateizmussal Ez az
irányzat olyan kérdéseket vet fel, amelyekre materialista alapon
nem adható válasz.
„Több dolgok vannak a
földön és égen Horatio, mint amennyit bölcselmetek álmodni
képes” .William Shakespeare: Hamlet
Lélekről
A test és a lélek nem két külön valóság, amely utólag
egységbe olvad, hanem a testnek a lélek által van igazi emberi
léte. Az anyag az ilyen lényegi forma nélkül csak képességi
léttel rendelkezik. Ezért semmi sincs az emberben, amire külön
azt lehetne mondani, hogy ez test, ez meg lélek, hanem a kettő
mindig együtt van, konkrétan csak a test-lélek ember létezik. A
lélek tehát mindig az egész embert fejezi ki abból a szempontból,
hogy értelmes, egyéni, szellemi megjelenése van, mint ahogy a
testiség is az egész emberre vonatkozik, amennyiben a tapasztalható
anyagvilághoz tartozik. A test és a lélek egymáshoz való
viszonyát az egyház tanítása azzal fejezi ki, hogy a lélek a
test éltető formája, vagyis olyan elv, amely igazi emberi létet
ad neki. Figyelemreméltó az, amit már Aquinói Szent
Tamás magyarázott az ember létmódjára: az ember nem egyszerű
létező, hanem szellemisége következtében tudja is, hogy létezik;
benne tehát a lét mintegy visszatér önmagába, magába tekint,
tudatosul, s éppen ezzel válik az örök létezőnek, Istennek a
képmásává.
http://lexikon.katolikus.hu/L/l%C3%A9lek.html
A lélek szót több értelemben is használjuk,
mely így több fogalmat takar, és érdemes külön választani
a szellem fogalmától.
A lélek vallásos és
spirituális értelemben is a halhatatlan részt, az ember
örök és elpusztíthatatlan eszenciáját jelenti.
A szellem egy emberre vagy közösségre jellemző vagy
általuk hátrahagyott elképzelésekre és szemléletmódokra vagy
akár természetfeletti lényekre
is utalhat. Több vallásban felcserélődött az elnevezés a
félreértelmezése miatt, de a pszichológia szempontjából
a lélek a pszichére értendő.
A lélek okoskodó
megközelítése
Induljunk ki a következő egyenletből: test+lélek=ember
Ezt az egyenletet többé-kevésbé mindenki elfogadja, ehhez nem
kell pontosan definiálni a lélek fogalmát. Rendezzük át az
egyenletet: lélek=ember–test.
A test ebben az egyenletben az embert felépítő anyagot, s mindazon
folyamatok összességét jelenti, amelyben ez a testanyag részt
vesz. Tehát a lélekhez jutunk, ha az emberből levonjuk a testet.
Mi marad? Ha az ember életműködése megszűnik, akkor a közösség
általában kulturális tradícióinak megfelelő módon megszabadul
a bomló testtől, például elégeti, föld alá temeti,. Ilyenkor a
test anyaga átalakul, de természetesen az anyagmegmaradás
törvényének megfelelően elemeiben megmarad.
A lélek halhatatlanságát az ember az ősi időkben életünk
alaptényeként fogadta el. Az emberré válás kezdeteitől az
ősember eltemette halottait, és temetkezési szokásai azt
bizonyítják, hogy a Homo Sapiens nem
fogadta el a halál tényét véglegesnek, hanem úgy
gondolta, hogy az élet valamiféle módon tovább folytatódik.
A
legősibb felfogás, a lélek, halhatatlanságát vallotta. Ebben az
ősi, természetes magas kultúrában a lélek a Természet
alapvető megnyilvánulása.
Az emberiség egyetemes őshagyománya szerint, amely a néphitben is
megőrződött, lelkünk a földi élet után a lélek eredeti
otthonába jut, ahonnan az élet fakad: a csillagvilágba, a mennybe.
Mivel mindenki megegyezik abban, hogy a lélek összefügg a tudattal, ha ki tudjuk mutatni, hogy tudat létezik az agy és a gondolat állandó kapcsolatán kívül, akkor megtettük az első lépést a materializmusból kifelé haladva.
Híres
gondolkodók a lélekről
Szókratész állítja
− a lélek a test létezése előtt is volt, A filozófus
tehát úgy véli, hogy a lélek és a test két külön létező
dolog, a lélek magasabb szinten helyezkedik el a testnél, azaz
a lélek igenis létezhet test nélkül.
Szókratész hitt a lélek
halhatatlanságában. Az életet szenvedésnek, a halált
gyógyulásnak tekintette. Hitt az isteni rendelésben, abban, hogy a
világban nem véletlenül történnek a dolgok, hanem mindennek
határozott célja van Az Isten egy és szellemi
természetű.
Püthagorasz
Hitt a lélekvándorlásban. A léleknek többszöri megtestesülésen
kell átmennie, hogy a túlvilágra visszatérhessen.
Platón
Platón szerint a tapasztalható világ mellett létezik a nem anyagi
természetű, örök és változatlan birodalom. Minden föli dolog,
csak ezek tökéletlen utánzata.
Szerinte is a lélek halhatatlan, a test
pedig a lélek börtöne. A lélek
szabad akarattal rendelkezik. Mindenki maga választja a
sorsát, amely mellett kénytelen lesz kitartani akkor is, ha ez
szenvedéssel jár.
Arisztotelész
Szerinte a lélek is anyagi természetű azonban sokkal magasabb
minőségű anyagról van szó, ezért a lélek a legfőbb, és a
test csak szolgálója a léleknek. Arisztotelész szerint a lélek
3 részből áll Ebből a harmadik a szellemi lélek, amellyel csak
az ember rendelkezik. A lélek tudatos része nem kötődik szorosan
a testhez, ezért halhatatlan.
Immanuel Kant
Szerinte a lélek képessége az ész és az ítéletalkotás. Az
ész birtokában képesek lehetünk tapasztalás nélkül is
megállapításokat tenni, ezáltal felismerhetjük Isten létét, és
lélek halhatatlanságát. Kant azt hozza fel, hogy a lélek nem
ismerhető meg. Szerinte ugyanis az ember csak érzékelő
tapasztalatra képes, így nem szerezhet ismeretet olyan
feltételezett lélekről, amely nem érzéki, hanem szellemi
természetű valóság. „A
lélek képessége az ész és az ítéletalkotás. Az ész megismerő
képessége azt jelenti, hogy képesek lehetünk tapasztalás nélkül
megállapításokat tenni, ezáltal felismerhetjük Isten létét és
a lélek halhatatlanságát.”
– Kritika:
Kant „megfeledkezik” arról, hogy miközben a tudat
transzcendentális vizsgálatát végzi, felismeréseiben ő sem az
érzékelő tapasztalatra támaszkodik. Az alapvető nehézség
Kanttal szemben az, hogy az emberi
tapasztalást leszűkíti az érzéki tapasztalás területére,
s az elméleti és gyakorlati ész, a gondolkodó és cselekvő
szubjektum megkülönböztetésével megosztja a konkrét embert.
Schopenhauer
A születésünk és a halálunk közötti idő csak igen rövid
pillanat a végtelen időfolyamathoz képest. Ha van élet a halál
után, akkor van élet a születés előtt is. Az élet nem arra
való, hogy élvezzük, hanem hogy mihamarabb átessünk rajta és
visszakerüljünk egy szenvedésmentes állapotba.
Kierkegaard
Az ember egy negatív, halandó (test) és egy pozitív halhatatlan
részből (lélek) áll, Az emberben kapcsolat van a földi
mulandó és az örök között. Az ember felismeri és elfogadja
Isten mindenhatóságát és azt, hogy Isten az, akire támaszkodni
lehet.
Sir Isaac Newton
Newton nem csupán matematikus, fizikus, és csillagász volt, hanem
teológus, filozófus is. Behatóan tanulmányozta a Bibliát. Newton
a legfontosabb feladatának tekintette, annak meghatározását, hogy
mikorra várható Krisztus második eljövetele. Ez volt a
legfontosabb hajtóerő a tudományos munkájában. Erre a kérdésre
azonban soha nem sikerült megtalálnia a választ. „A
Kozmosz csodálatos elrendezése és harmóniája csak egy mindenható
és mindentudó lény tervében születhetett meg. Ez mindörökre a
legnagyobb felismerésem.”
Augusté Comte
A tudomány lehetővé teszi a szeretetet a legfelsőbb lényeg felé,
és ezáltal az emberi elme az
erkölcsiségnek rendelődik alá, ami többet jelenthet,
mint a puszta tudomány. A pozitivizmus szerint csak azt szabad
tényként elfogadnunk, ami tudományosan igazolható. Comte szerint
csak a tapasztalható jelenségeket ismerhetjük meg.
Bécsi kör (Wiener
Kreisz)
Moritz
Schlick
A bécsi kör felfogása nem vonta kétségbe Isten létezését és
nem zárta ki magasabb rendű spirituális valóság lehetőségét,
azonban vitatta ennek megismerhetőségét.
Kurt Gödel világhírű osztrák matematikus, logikus és tudományfilozófus
Gödel azt
mondja, hogy vannak dolgok, amelyekről nem szerezhetünk biztos
tudást. Gödel
hitt Isten létezésében oly annyira, hogy Szent
Anzelm Isten-bizonyítását matematikai logikai egyenletekkel
támasztotta alá. Gödel szerint szükségszerűen léteznie kell
egy „isten jellegű entitásnak”
Hiszek-e
a halál utáni viszontlátásban? – „Ha
a világ ésszerűen van berendezve és van értelme, akkor léteznie
kell ennek, nert mi értelme lenne egy ember létrehozásának (…)
ha ezt nem képes elérni.”„Azt hiszem, hogy a vallásban – ha
nem is éppen az egyházakban – sokkal több ésszerűség
rejlik, mint azt szokásosan hiszik. Bennünket azonban kora
ifjúságunktól fogva az iskola, a rossz vallásoktatás,
könyvek és élmények révén előítéletesen ez ellen neveltek.
Sőt a mai filozófusok 90%-a abban látja fő feladatát, hogy
a vallást kiverje az emberek fejéből”.
Julius Evola olasz politikai filozófus. A hanyatlást a reneszánsz indította el, amikor az emberek rájöttek, hogy Isten helyett imádhatják önmagukat is, vagyis az embert. Ezt a mozgalmat nevezték humanizmusnak.. Az önmagukat imádó emberek pedig egyre önzőbbé váltak, ami a jelenkor szellemi válságához vezetett.
Emile Durkheim zsidó származású, baloldali szellemiségű, francia antropológus, filozófus „A hívő nem egyszerűen csak olyan ember, aki új igazságokat látott meg, amelyeket a hitetlen nem vesz észre, hanem egy olyan ember, aki erősebb. Több erőt érez magában arra, hogy elviselje a létezés kihívásait, vagy hogy leküzdje őket. Olyan, mintha felszállna a világ nyomorúsága fölé, amikor felülemelkedik az egyszerű emberi létezésen”
Dr. Wilder
Penfield kanadai sebész. Pszichológiai és
orvostudományi Nobel-díjas.
„Kénytelen
vagyok azt feltételezni, hogy létünket két alapelemből kiindulva
kell megmagyarázni. …Az agy egy számítógép, és olyan valami
programozza, ami rajta kívül van.”
A lélek fogalma
A lélek fogalma nem valamiféle érdekből vagy naivitásból származó agyrém. Ez ügyben hallgatnia kell a minden ideológiakritikának csakúgy, mint a józanságával kérkedő redukcionizmusnak. A lélek az a szervünk, amin keresztül a környező világgal tartjuk a kapcsolatot. Három része van, az értelem, az érzelem és az akarat. A lelkünk (héber: nephesh) akkor keletkezett, amikor Isten életet lehelt az emberbe, és az a testtel kapcsolatba került. A lélek eredeti helyzete magában foglalja a tudást, az öröklétet, és a boldogságot. A lélek nem ismer sem születést, sem halált. Soha nem keletkezett, nem most jött létre, és a jövőben sem fog megszületni. Születetlen, örökkévaló, mindig létező és ősi, s ha a testet meg is ölik, ő akkor sem pusztul el. Bh.G.2.20." Bhagavad Gíta híven tükrözi a lélek alapvető tulajdonságait. A Bhagavad-gíta az Upanisadok és a Védánta-szútra mellett az ind filozófia harmadik legfontosabb forrásanyaga. Filozófiai mélységeire nemcsak Keleten figyeltek fel, hanem a nyugati világban is. Sok gondolkodó nagyra értékelte – például Hegel, Einstein, Emerson vagy Humboldt
Kérdés, hogy lehet-e fizikai magyarázatot adni a legkevésbé anyaginak tűnő tulajdonságra, az akarat, a gondolat, a lélek szabadságára? A legújabb kutatások bebizonyították, mérésekkel és elméleti számításokkal egyaránt, hogy egy elektromos töltéssel rendelkező rendszer képes tömegközéppontját külső segítség nélkül felgyorsítani, A lélek tér-jellege azt is jelenti, hogy az ember nemcsak levegőfelvétele és táplálkozása, anyagcseréje miatt nyitott rendszer. Az ember belső tudatállapotai, belső érzékelése is nyitott a külvilágra, a külvilág emberi tényezőire! Nemcsak a társadalom tudati erőterei, hanem a természet elektromágneses- és vákuum-erőterei is átjárják belső világunkat, s ezek mindig képesek a társadalom manipulációitól, a torzító hatásoktól mentesíteni, meggyógyítani bennünket, ha mozgósítjuk belső világunkat és ráhangolódunk legmélyebb, természeti adottságainkra. http://www.grandpierre.hu/site/1998/04/a-lelek-es-az-elektromossag/
A test és a lélek egymáshoz való viszonyát az egyház. tanítás
azzal fejezi ki, hogy a lélek a test éltető
formája, vagyis olyan elv, amely igazi emberi létet ad
neki. A
test és a lélek nem két külön valóság, amely utólag egységbe
olvad, hanem a testnek a lélek által van igazi emberi
léte. Az anyag az ilyen lényegi forma nélkül csak képességi
léttel rendelkezik. Ezért semmi sincs az emberben, amire külön
azt lehetne mondani, hogy ez test, ez meg lélek, hanem a kettő
mindig együtt van, konkrétan csak a test-lélek ember létezik.
A lélek tehát mindig az egész embert fejezi ki abból a
szempontból, hogy értelmes, egyéni, szellemi megjelenése van,
mint ahogy a testiség is az egész emberre vonatkozik
http://lexikon.katolikus.hu/L/l%C3%A9lek.html
A kérdés, hogy halál esetén a lélek
eltűnt
végleg, vagy csak eltávozott? Azzal,
hogy az élet elillant, nyilvánvalóvá vált, hogy az élet
lényege nem a testiségben rejlik. Valamiféle testetlen
valóság irányítja a testet, valamiféle testetlen valóság
az, ami él. Azt gondolhatjuk, hogy a materializmus a lélek
végleges eltűnését, míg az egyéb felfogások a
lélek eltávozásának lehetőségét vallják.
A materializmus csak úgy értelmezhető, ha lelki
tulajdonságokat (gondolatokat, érzéseket) fizikai tulajdonságokkal
azonosítunk. Karl
Popper szerint az élet keletkezése nem tekinthető kizárólag természettudományos problémának.
A másvilági életben a buddhizmus is hisz. Nem mondja azt,
hogy a halállal vége az életnek. A lélek halhatatlansága azonban
olyan legyőzhetetlen igazság, hogy még az elfásult hindu
"bölcsek" se tudják elképzelni a megsemmisülést a
halállal, hanem a mérhetetlen, ködös távolba helyezik, és csak
a kiváltságosak számára tartják lehetségesnek
A lélek, a szellem, a tudat, vagy legalábbis anyagi kesztyűje,
vizsgálataink alapján elektromágneses természetűnek
tűnik. Lehet, hogy a lélek elektromos természetű?
A lélek mint
elektromágneses tér
Ha a lélek lelki jellemzőiből akarunk fizikai megismerésre jutni,
akkor olyan fizikai tulajdonságokkal rendelkező tényezőt kell
keresnünk, amely a lélekhez hasonlóan könnyed, szabad,
öntörvényű, messze ható, röpülésre hajlamos. De létezik-e
ilyen fizikai tényező? Igen, és ez az
elektromágneses tér.
Az elektromágneses hatás nagyon finom, láthatatlan, testetlen,
ugyanakkor nagyon is valóságos. A lélek testetlensége,
könnyedsége elektromágneses természetével fizikai magyarázatot
kaphat. Ha tehát a lélek, a szellem elektromágneses hordozót
is igénybe tud venni, vagy maga elektromágneses természetű, akkor
lelkünk, szellemünk tevékenysége, rezdülései testünk határain
túl is léteznek, kiterjednek az Univerzum egészére. Így tehát
lelkünk rezdülései szervezetünk elektromágneses tevékenysége
következtében szétterjednek, mint a hullámok a tóban úszó hal
körül. De lehet-e fizikai magyarázatot adni a legkevésbé
anyaginak tűnő tulajdonságra, az akarat, a gondolat, a lélek
szabadságára?
A legújabb kutatások bebizonyították, mérésekkel és elméleti
számításokkal egyaránt, hogy egy elektromos töltéssel
rendelkező rendszer képes tömegközéppontját külső segítség
nélkül felgyorsítani.
https://mek.oszk.hu/02500/02572/02572.htm#3
http://www.grandpierre.hu/site/1998/04/a-lelek-es-az-elektromossag/
„Lélekbizonyíték”
Ez lehet annak a
kísérletnek a végkimenetele, amelyet elmegyógyászati
intézetekben végeztek kezelőorvosok a betegeikkel. Megfigyelték,
hogy hipnózisban egyes betegek, akik éber állapotban valamilyen
mentális betegségben szenvedtek, a tudatosságnak és
intelligenciának meglepő fokát mutatták.
De bizonyító erejű lehet a számtalan halál közeli élmény, amelyekről a klinikai halál állapotából visszatért betegek és sérültek számoltak be.
Mindebből az következik, hogy a lélek létezik, s a gondolat
nem az agynak, mint szervnek a terméke, hanem épp
ellenkezőleg: a lélek, mint eszközt használja fel az agyat a
gondolatai
kifejezésére.
http://hu.ezo.tv/spiritualitas/bizonyitekok-a-lelek-letezesere.html
A tudat létezhet a fizikai szervektől függetlenül Ezt kell először bizonyítani. Nincs értelme a lélekről beszélni addig, amíg bárki azon a véleményen van, hogy a gondolat az agy terméke, vagyis talán úgy, mint Carl Vogt hasonlata szerint, mint az epe a máj terméke.
Arisztotelész Platón
tanítványa volt, így a lelket ő is a test foglyának tekintette.
A gondolkodás már egyértelműen szellemi, de nem
azonosítható a szellemmel teljesen: vagyis, amit szellemi
tevékenységnek nevezünk. Abban sok minden egyéb is van a
gondolkodáson kívül (intuíció, empátia, érzelmek, stb.). A
tudat is szellemi. A lélek szó bibliai megfelelői azonban csak
távolról rokoníthatók a görög lélek kifejezéssel. Ugyanis
a héber lélek szavak megfelelői nem választják szét testre és
lélekre, azt az emberrel egységben közli.
A zsidó szent iratok
nem különböztetik meg élesen a testet és a
lelket. A talmudi időszakban
a rabbik már
éltek bizonyos megkülönböztetéssel: úgy vélték, hogy a lélek
a test vendége mindaddig, míg a test a földön él. Jézus
sohasem hirdetett olyan elképzeléseket az Isten országáról,
amilyeneket sok mai keresztény fest magának. Sohasem beszélt
arról, hogy követői haláluk után azonnal a “túlvilágba”
érkeznének.
Míg a szellemünk természetfeletti, Istentől származó részünk,
a lelkünk részben a szüleinktől
genetikai értelemben örökölt, részben neveltetésünk által
formált valóság. A lélek három része az értelem,
érzelem és akarat. https://www.hitgyulekezete.hu/lexikon/lelek
A magyar biblia-fordítások sok esetben “lélek” szót használnak ott, ahol az eredeti szöveg “szellemet” használ. Így például az eredeti szövegben Jézus a kereszten nem a “lelkét”, hanem a “szellemét” (pneuma) ajánlja Isten kezébe. Az emberiség születése hajnaláig lehet vissza vezetni azt az elképzelést, hogy az elhunyt ember valójában tovább él, nem válik semmivé, hogy létezik egy, a testtől független lélek, amit a halál nem érint. A lélek fogalma a legtöbb civilizációban vallásos, filozófiai, pszichológiai elképzeléseken alapszik
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A lélek
halhatatlanságáról
A halál végleges, teljes megsemmisülésként felfogása
valójában az emberiség egyik legnagyobb tragédiája. A lélek
halandósága vagy halhatatlansága az emberiség
egyik legalapvetőbb kérdése. Eltűnik vagy csak
eltávozik a lélek?
A lélek halhatatlansága velünk született tudás által adott
alaptény. De hogyan tudjuk ezt a felfogást ésszel megvizsgálni,
és a vizsgálat eredményeképpen elfogadni vagy elutasítani?. Amíg
az élő test önmagától mozgott, addig a halott test erre nem
képes már tovább. Megdöbbentő tény: látszólag semmi sem
változott, ugyanaz a test ott van előttünk, és egyszer
csak már nem mozog többé. Valami, ami a
legfontosabb, maga az élet, elillant: eltűnt vagy eltávozott a
testből. A kérdés éppen ez: eltűnt,
végleg, vagy csak eltávozott? Azzal, hogy az élet
elillant, nyilvánvalóvá vált, hogy az élet lényege nem a
testiségben rejlik. Valamiféle testetlen valóság irányítja
a testet, valamiféle testetlen valóság az, ami él.
Tény, hogy az élet elillanása során szervezetünk
bio-elektromágneses tere nem tűnik el, hanem csak
eltávozik. Mivel a bio-elektromágneses tér mégiscsak egyfajta
anyagiságot jelent, és anyag nem tűnhet el, legfeljebb átalakul,
ezért a bio-elektromágneses tér, és a hozzá tartozó lélek nem
tűnhet el a haldoklás során a semmibe! A lélek, illetve a
bio-elektromágneses tér egyszerűen csak elutazik, a fény
sebességével, és a benne rejlő információkat magával viszi.
A fizikából tudjuk, hogy a Föld felülete és az ionoszféra mindketten visszaverik az elektromágneses hullámokat. Az az óriási információ-mennyiség, ami életünk során sejtjeinkben felhalmozódott, részben ibolyán túli, részben infravörös fény-folyamban elhagyja testünket, és egyik része az ionszférába költözik, másik része kiröpül az űrbe, a csillagok világába. Nem kell attól tartanunk, hogy ez az információ felbomlik halálunk után: inkább arra gondolhatunk, hogy halálunk után megsokszorozódunk, sokfelé, mindenhol jelen vagyunk, amerre csak fényünk terjed! Mivel a materializmus nem hajlandó elismerni a lélek önálló létét, csak a lélek anyagi oldalait, ezért azt is mondhatjuk: a lélek elektromágneses ruhájának felismerésével meghatároztuk a lélek utazási sebességét a halál után, és azt is, hová röpül!
A lélek halhatatlanságának kérdése tehát arra kérdésre
vezet: elveszti-e az életelv érvényét halálunk bekövetkeztével?
Ahogy egyetlen fizikai test elpusztulása sem vezet a fizikai
törvények érvényének csökkenésére, úgy halálunk
bekövetkezte sem vezet az életelv érvényének csökkenésére. Ha
pedig az életelv az életünk lényege, akkor életünk
lényege semmit sem veszít érvényéből halálunk bekövetkeztével!
Más szóval: az életelv
örökkévaló mivolta biztosítja életünk fönnmaradását
halálunk után! Érzéseink, gondolataink egységes
szerveződésüket megőrizhetik földi életünk után is. Sőt, ez
nemcsak lehetőség, hanem inkább törvény! Igaz, mi itt a lélek
fogalmát újszerű módon közelítettük meg, hiszen az életelvvel
azonosítottuk. ugyanoda megyünk, ahonnan jöttünk: a mennyekből,
a csillagvilág lélek-központjából. Nem is lehet ez másként: a
halál nem más, mint átváltozás, és
visszatérés eredeti honunkba, a csillagok közé.
Mi marad fönn személyiségünkből halálunk után? Elsősorban
igazi lényegünk, az az érzésvilág, az az eszmeiség,
aminek érvényre juttatásáért a Földre születtünk. Ha
ráébredünk erre a természetes, velünk született érzésvilágra
és eszmeiségre, és arra, hogy ez adja legmélyebb, legemberibb
lényegünket, rájövünk, kik is vagyunk tulajdonképpen, és mi a
dolgunk itt a Földön
Dr. Grandpierre Attila A lélek halhatatlansága
http://users.atw.hu/bubutacsi/ismtan/pszic/alelek.htm
Túlvilági élet
A halál
utáni élet vagy túlvilági
élet azon nézetek összessége,
amelyek a különböző kultúrákban és vallásokban megtalálhatók
arról, hogy mi vár az emberekre a halál után,
illetve egyes vallásokban az idők
végezetén.
A halál utáni életben való hitnek sok formája van, ebből két fő ág emelhető ki:
A keresztények és muszlimok hiszik, hogy a halál után Isten kinek-kinek megfizet a maga érdeme szerint.
A lélek halhatatlansága
az egyik sarkpontja számos világnézetnek.
Ez a hit irányítja a temetési szertartásokat, egyes kultúrákban
a halottkultuszt vagy az ősök
tiszteletét, s visszahat
az emberek életvitelére is. A legtöbb vallás híveinek életét a
halál utáni életre való készülődés erősen meghatározza.
A túlvilág léte tudományosan nem
bizonyított, de ez nem jelenti azt, hogy nem létezik.
Ugyanis nemléte sincs bizonyítva, és kérdés, hogy lesz-e
valamikor. Innentől kezdve csak a filozófia és a vallás segít.
Figyeljük meg, hogy a lélek helyére
becsempésszük a tudat fogalmát, sőt sokszor a tudatot
azonosítjuk a lélekkel.